onsdag 1 september 2010

Cykelkärra, en framtida investering?

Sitter här och tittar ut genom fönstret på det helt underbara vädret. Hösten börjar komma smygande, det märks om inget annat halv sex på morgonen när man beger sig ner till Stapelbädden med brädan på ryggen. Det är mörkt på morgonen nu och väl fram är stora delar av skateparken fuktig av kondens.

Sedan jag började fundera mer över cykling och hur jag ska kunna utveckla mitt eget cyklande för att ersätta onödiga turer med bil och buss har jag brottats med en lösning på hur man ska kunna handla lite större mängd. Vi veckohandlar och gör detta med bil eftersom det är en bit till affären och för att det är riktigt värdelöst att cykla med tunga kassar på styret.

Jag har varit inne på att skaffa en transportcykel i form av märket Bullitt, men de är för dyra för min budget och dessutom känns det lite knäppt att köpa ytterligare en cykel. Mitt nästa tankesteg var då en cykelkärra där jag dessutom kan ha mitt barn i för att komma till förskolan. Som det är nu går vi till förskolan, där jag sedan cyklar till jobb ifrån. Så, cykelkärra it is.

Jag har tittat runt en del, men det känns som vanligt när man börjar titta på något, som en vildvuxen djungel. Tänkte jag skulle slänga ut frågan här om vad ni tycker man bör tänka på och vad man bör satsa på.

Mina krav är:

- Det ska vara en säker kärra eftersom jag ska sätta mitt barn i den
- Den ska vara väldigt lätt att koppla på och av cykeln
- Den får gärna vara lite lättare så man slipper en massa extra ”onödig” tyngd

Så, har du en cykelkärra? Vad ska man tänka på? Rekommendationer och varningar?

Cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails