torsdag 5 augusti 2010

En flash mob och en liten film

Idag är det åter dags för en liten kortfilm. Det är en så kallad ”flash mob” på centalstationen i Brüssel som gör ett litet framträdande. Jag gillar skarpt projekt som detta; mycket folk involverade och ett samspel mellan människor som får en att le. Det ser man också på många av de resenärer som hamnar mitt i detta och får se det hela. Givetvis handlar det hela om cyklar och friheten som cyklar innebär. Det är inte heller så konstigt att det sker i Belgien där cyklingen är stor och får stor plats. Som ett exempel har staden Gent helt förbjudit bilar inne i stadskärnan, något som väckte otroligt starka känslor när det genomfördes och gjorde att borgmästaren fick gå med skottsäker väst efter många dödshot. Dock har befolkningen insett det fina med det hela och många tycker nu att man kan utöka zonen.

Sången i filmen är ”Bicycle” av Freddy Mercury. Ni som även läser andra cykelrelaterade bloggar har förmodligen redan sett filmen, men man kan säkert se den mer än en gång. Håll till godo!

2 kommentarer:

  1. TACK snälla för peppen och tipsen angående löpning. Det var trevligt att du tog dig tid att delge dina erfarenheter och tankar. Jag ska nog få till det så småning om. Jag har ju inte bråttom någonstans och långsamt leder också någonvart.

    SvaraRadera
  2. Ingen orsak. Jag vet själv hur svårt det kan vara att motivera sig till vissa typer av träning. Kämpa på och som du säger, du behöver ju inte ha bråttom.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails