torsdag 19 augusti 2010

Dum-fan som inte kan (eller skiter i) trafikreglerna

Igår var det andra dagen med regn och galen motvind på vägen hem från jobb. Jag verkligen hatar vinden när jag cyklar. Det kan regna, snö, vara kallt, vara dimmigt, vara uppförsbacke, men inte vind. Det är en så orättvis kamp på något sätt.

Såg för någon dag sedan en kort filmsnutt på Cyclelicious om hur det kan gå när folk inte följer trafikreglerna. Det goa är att den personen som gör mest fel anklagar den andra för att bryta mot reglerna, att inte gå på ett övergångsställe, vilket i Sverige inte är något regelbrott. Dock har jag för mig att man inte får, som fotgängare, korsa en gata utanför ett övergångsställe om man hindrar eller stör trafiken. Nåväl. Se och begrunda.



Cykla lugnt!

2 kommentarer:

  1. Sanslöst! Vad har denna cyklist i åtanke med sin galna färd? Och varför filmar han? DET kan ju dock vara något att grunna på, att filma sin färd alltså. I stad och på landsbygd. Filmen är ju ett oslagbart media för att förmedla upplevelser och känslor direkt ur verkligheten!
    Tycker EmmaÅ

    SvaraRadera
  2. Ja, jag satt också och funderade på varför han filmar sin färd. Speciellt när han gör så fatalt idiotiska saker som att köra mot trafiken.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails