måndag 15 mars 2010

Window farming

Detta är en blogg med funderingar och reflektioner kring cykling, infrastruktur och miljöfrågor framför allt, men ibland snubblar man över saker som bara är helt otroligt fascinerande. Detta är en sådan sak. Window farming. Jag lever ett ganska vanligt Svensson-liv, jag kör bil ibland och jag äter kött, men ändå är detta något som är otroligt tilltalade. Det är (eller kan bli) estetiskt tilltalande, lärorikt för en själv och ens barn och framför allt miljövänligt och hållbart. Helt enkelt, trevligt.

Spana in "The Windowfarms Project" på Caresumers blog.

6 kommentarer:

  1. tack för mention!

    Det är ett riktigt coolt projekt det där, ska försöka bygga mig en för kryddväxter så småningom!

    SvaraRadera
  2. Kristoffer, det är ett riktigt häftigt projekt. Jag älskar nya, innovativa lösningar på saker som verkligen är ett problem. Är det sedan dessutom en enkel lösning som vem som helst kan göra, fastnar jag direkt.

    Hade varit kul att se resultatet av ditt bygge när det är klart.

    SvaraRadera
  3. det låter jävligt häftigt har du beställt från USA?
    jag vill oxå börja. kan du ge några bra tips på hur jag kan börja med det själv?
    vad behöver man och kan man få tag på grejerna i Sverige?
    mvh loi
    loidiep@yahoo.se

    SvaraRadera
  4. loi... Jag har faktiskt inte själv satt igång. Jag vet inte heller mycket hur man får tag på saker. Det finns ritningar och färdiga kit att ladda ner och köpa på http://www.windowfarms.org/

    Lycka till och låt oss höra hur det går!

    SvaraRadera
  5. Jag har satt igång, det är jättekul och i letandet efter tips så snubblade jag över denna bloggpost

    SvaraRadera
  6. Va kul att du tittade in. Bloggen är ju inte direkt om Window farming, men konceptet tilltalar mig väldigt mycket. Kul att du satt igång. Kanske man skulle kunna få se någon bild? joreduff(a)gmail.com

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails