måndag 25 januari 2010

Lite promotion kan man kosta på sig...

Cyklade genom Malmö igår. -4 grader och härlig vind som bara Skåne kan ha; xvinkallt var det rent ut sagt. Men, målet var ett möte med goda vänner och cykelbanorna är bra röjda och ligger torra, så det gick fint att rulla på två hjul. Igår ville jag faktiskt ta bilen, men som tur är blev det cykeln istället, bra för samvetet, miljön och plånboken. Känns bra!

Idag tänkte jag göra lite reklam. För något multinationellt företag som man ser reklam av på TV. Givetvis inte. Reklamen är för en organisation som gör ett otroligt bra jobb och som behöver all uppmärksamhet dom kan få; Naturskyddsföreningen.

Naturskyddsföreningen gör ett bra arbete på det hela taget och har en stark drivkraft och påverkan på våra politiker, men även på befolkningen som stort.

Naturskyddsföreningen har tagit fram en guide som gör dig och mig lite grönare. Grönare som i lite mer smarta när vi köper fisk, väljer glödlampor, kör bil o.s.v. Eftersom Naturskyddsföreningen verkar hänga med bra i tiden har de nu också gjort en en applikation till iPhone där man har den gröna guiden med sig vart man går, t.ex. till fiskdisken i affären eller när man är på stan och vill hitta en grön klädaffär. De skriver också på sin sida att:

"Har du ingen iPhone? Ta det lugnt, inom kort kommer våra konsumenttips också för övriga mobiler."

Naturskyddsföreningen har också gjort en liten animerad film som ligger på youtube, som tar upp lite saker om och kring vår miljö (och nä, miljö är inte bara koldioxid och klimatförändring). Filmen är väldigt trevlig och bäst av allt, är att berättarrösten tillhör alls vår Hasse Alfredsson. Kolla på den, kort, koncis och väldigt bra.




Nu, tillbaka till forskningen!

Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails